Kounin modeli nedir?
Kounin modeli Kounin (1977) çalışmasında, sınıfta disiplini sağlamak için kaos teorisinde belirtilen dalga etkisinin önemine dikkat çekmektedir. Kounin’e göre, bir öğretmen bir öğrencinin istenmeyen davranışını düzelttiğinde, bu diğer öğrencilerin davranışlarını da etkiler.
Gordon modeli nedir sınıf yönetimi?
Modeli hümanist yaklaşımı açıkça yansıtan Thomas GORDON (1918-2002), sınıflarda ihtiyat ve eğitim disiplininin hakim olması gerektiğini savunur. Okul öncesi sınıflarda, yani ilk okul deneyimlerinin kazanıldığı dönemde, sınıf yönetimi hakim olmalı ve öz disipline dikkat edilmelidir.
Skinner modeli nedir?
Davranış değişikliği modelinin öncüsü olan Skinner, davranışın sonuçlarına göre şekillendiği düşüncesinden yola çıkarak, öğrenci davranışının pekiştirme ya da ceza uygulamasıyla istenilen yönde değiştirilebileceğini savunur.
Kounin modeline göre bir öğretmen sınıf içerisinde nasıl olmalıdır?
3. Kounin Modeli Bu modelde öğretmen öğrencisini yüceltir. Bir olay gerçekleştiğinde öğretmen olumsuz tarafa değil olumlu tarafa dikkat çeker. Örnek vermek gerekirse; herkes yaramazlık yaparken öğretmen yaramazlık yapmadığı için Filiz’e teşekkür eder.
Eğitimde Parsons modeli nedir?
1- PARSONS MODELİ VEYA İŞLEMSEL FAKTÖR TEORİSİ (1909) Bireyi inceleme, güçlü ve zayıf yönlerini belirleme, becerilerini, ilgi alanlarını ve kişiliğini belirleme aşamasıdır. İşin özelliklerinin incelenmesi; İstenen beceri ve yeterlilikler belirlenir. Bireysel ve mesleki özelliklerin karşılaştırılması; Özel kişi ve şirket eşleştirilir.
Öğretmen tipleri nelerdir?
ÖĞRETMEN TİPLERİ İŞ ÖĞRETMENİ: Çalışmaya ilgisi yüksek, öğrencilere ilgisi düşüktür. Yapılacak işin organize edilmesi durumunda iyi bir öğretim olduğunu düşünür. … ZORLAYAN ÖĞRETMEN: Hem çalışmaya hem de öğrenciye ilgisi düşüktür.
Gordon modeli nedir eğitimde?
Gordon, ödül ve cezaya dayalı geleneksel modelleri reddeder çünkü bunlar güce dayanır ve öğrencilerde içsel motivasyon geliştirmez. Bunun yerine, öğrencilerin çatışmalarını öğretmenleri ve arkadaşlarıyla ilişkilerini geliştirebilecek şekilde çözmeye odaklanır.
Sınıf yönetim modelleri nelerdir?
Sınıf yönetimi modelleri geleneksel, tepkisel, önleyici, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlık altında ele alınmaktadır.
Öğretmen etkililiği modeli nedir?
• Öğretmen Etkinliği Modeli (Thomas Gordon) Modelin temel odağı; Öğretmenlerin şiddet içeren yöntemler kullanmasını önlemektir. Bunun yerine, öğretmenler daha esnek olmayı öğrenmelidir. Bu model, sınıftaki sorunları çözmek için sorunun temel nedeninin bulunması gerektiğini belirtir.
Ginott modeli nedir?
5. Ginott Modeli: Öğrenciler ve öğretmenler arasındaki etkili iletişime dayanır. Öğrencilerini gözlemleyen, onların özelliklerini, ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını bilen ve aralarındaki farklılıkları dikkate alarak hareket eden öğretmenler, sınıfları daha etkili bir şekilde yönetir.
Glasser modeli nedir?
Glasser, temel öğretim modelinin bilişsel öğrenme sürecine ek olarak öğrencilerin fizyolojik ihtiyaçlar, sevgi, özgürlük, güç ve eğlence gibi ihtiyaçlarını da karşılaması gerektiğini savundu. Bu model, en iyi eğitimin en iyi sınıflarda en iyi öğretmenler tarafından sağlandığını belirtir.
Jones modeli nedir?
Jones Modeli öğretmenleri göz teması kurmalı, uygun yüz ifadeleri kullanmalı ve öğrenciye yakın durmalıdır. Grup aktiviteleri, öğrencilerin film izleme veya kişisel ilgi alanlarına göre tasarlanmalı ve bu aktivitelerin sonunda öğrenciler kendilerinden beklenen davranışları çıkarabilmeli ve ifade edebilmelidir.
Kounin modeli nedir kpss?
3-Kounin Modeli: Bu model grup yönetimini ve dalga etkisini vurgular. Bu modelde öğretmen, bir öğrencinin olumsuz davranışını düzelttiğinde, bu durumun diğer öğrencileri de etkileyeceği fikrini kabul eder. Buna dalga etkisi de denir.
Dreikurs yaklaşımı nedir?
Dreikurs yaklaşımı: Dreikurs, öğretim zamanının verimli kullanımının büyük ölçüde sınıftaki geçerli öğretim ortamının kalitesine bağlı olduğunu savunur. Dreikurs’a göre, günlük öğretim mümkün olduğunca demokratikleştirilmelidir.
Canter modeli nedir?
Canter ve Canter’ın iddialı disiplin adını verdiği bu modelde, öğretmenin net beklentiler, sınırlamalar ve sonuçlar belirleme, öğrencilerin kabul edilebilir şekillerde davranmaları konusunda ısrar etme ve gerektiğinde uygun sonuçlar verme hakkına sahip olduğunu savunmaktadırlar.
Öğretmen etkililiği modeli nedir?
• Öğretmen Etkinliği Modeli (Thomas Gordon) Modelin temel odağı; Öğretmenlerin şiddet içeren yöntemler kullanmasını önlemektir. Bunun yerine, öğretmenler daha esnek olmayı öğrenmelidir. Bu model, sınıftaki sorunları çözmek için sorunun temel nedeninin bulunması gerektiğini belirtir.
Gagne modeli nedir?
Bu modelin temel amacı öğrencilere problem çözme becerileri öğretmektir. Amaç, insanların kendi problemlerini çözebilmelerini sağlamaktır. Bu modelde Gagne, iç ve dış faktörleri birlikte inceler ve öğrenmenin beyinde gerçekleştiğini varsayar. Her insan farklıdır ve farklı şekilde öğrenir.
Jones modeli nedir?
Jones Modeli öğretmenleri göz teması kurmalı, uygun yüz ifadeleri kullanmalı ve öğrenciye yakın durmalıdır. Grup aktiviteleri, öğrencilerin film izleme veya kişisel ilgi alanlarına göre tasarlanmalı ve bu aktivitelerin sonunda öğrenciler kendilerinden beklenen davranışları çıkarabilmeli ve ifade edebilmelidir.
Okulda öğrenme modeli nedir?
1- OKUL ÖĞRENME MODELİ (CAROLL, 1963) Bu modele göre hızlı öğrenen ve yavaş öğrenen öğrenciler vardır. Öğrencilere farklı miktarda zaman verilirse, yani yavaş öğrencilere zaman verilirse, tüm öğrenciler öğrenebilir. Bu modele göre öğrencilere verilen zaman faktörü öğrenmeyi etkiler.